Suami isteri terjun Jambatan Pulau Pinang

Anggota Bomba dan Penyelamat menggunakan bot membawa pasangan suami isteri yang terjun dari Jambatan Pulau Pinang ke Pangkalan Polis Marin Batu Uban. - Gambar FB Jabatan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang.

Seorang lelaki terjun dari Jambatan Pulau Pinang selepas melihat isterinya yang dipercayai mengalami kemurungan bertindak lebih awal, sambil disaksikan anak mereka.

Kejadian kira-kira jam 4.35 petang itu mengejutkan orang ramai yang melalui laluan berkenaan, setelah melihat seorang kanak-kanak berseorangan di atas jambatan.

Wanita berusia 45 tahun itu dikatakan terjun dari jambatan, sebelum suaminya bertindak sama untuk menyelamatkannya yang terkapai-kapai dibawa arus.

Jurucakap Jabatan Bomba dan Penyelamat negeri berkata, pihaknya menerima panggilan pada pukul 4.40 petang sebelum pasukan dari Balai Bomba dan Penyelamat Perai bergegas ke lokasi.

“Ketika bomba tiba, seorang wanita terjun ke laut dari Jambatan Pulau Pinang. Mangsa kemudian diselamatkan dan dibawa oleh suaminya ke tiang jambatan nombor 107 sebelum jentera bomba tiba,” katanya.

Katanya, bomba menggunakan kaedah ‘rappelling’ untuk turun dan memujuk serta menenangkan mangsa sebelum dibawa menggunakan bot ke Pangkalan Polis Marin Batu Uban.

Suami isteri yang terjun dari Jambatan Pulau Pinang dibawa dengan bot ke Pangkalan Polis Marin Batu Uban. – Gambar FB Jabatan Bomba dan Penyelamat Pulau Pinang

POPULAR