21Ogos2019

ROS tidak lulus pendaftaran Persatuan Melayu Kristian

Melayu itu Islam... itu jelas dalam Perlembagaan negara, walaupun perubahan zaman berlaku, tapi semangat Perlembagaan wajar dipertahankan.

Berkaitan dengan isu ini... Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) menafikan dakwaan agensi itu sudah meluluskan pendaftaran Persatuan Melayu Murtad, Majlis Forum Antarabangsa (IFC) serta Persatuan Melayu Kristian.

Ketua Pengarahnya, Mohammad Razin Abdullah berkata, berita mengenai dakwaan kononnya ROS sudah meluluskan pendaftaran ketiga-tiga pertubuhan itu sudah dikesan sejak 2007.

"ROS dengan ini menafikan sekeras-kerasnya bahawa pendaftaran ketiga-tiga pertubuhan terbabit telah diluluskan oleh ROS.

"Sekali lagi ditegaskan bahawa ROS tidak pernah meluluskan pendaftaran ketiga-tiga pertubuhan itu," katanya dalam satu kenyataan.

Berita kononnya kelulusan pendaftaran oleh ROS kepada tiga pertubuhan itu telah diberikan mula tersebar meluas di media sosial sejak dua, tiga tahun lalu.

Sehubungan itu, Mohammad Razin meminta masyarakat tidak terpengaruh atau terpedaya dengan penyebaran berita palsu terbabit.

PERINGATAN: AgendaDaily tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
AgendaDaily.com adalah sebuah portal surat khabar elektronik yang menyalurkan maklumat terus ke skrin komputer anda dalam bentuk berita, analisis berita, laporan khas, fokus, komentar, wawancara dan segala macam yang ingin diketahui mengenai berbagai-bagai perkembangan hal ehwal semasa negara dan juga luar negara.

Kami mempunyai 264  tetamu dalam talian