11Disember2018

PM ucap tahniah kepada atlet negara di Sukan Komanwel

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengucapkan tahniah dan berterima kasih kepada semua atlet negara yang menyumbang pingat dan mewakili Malaysia pada Sukan Komanwel 2018 di Gold Coast, Australia.

"Kontinjen Malaysia tamatkan #GC2018 dengan 7 emas, mengatasi sasaran! Tahniah dan terima kasih semua atlet negara yang menyumbang pingat dan juga yang bertanding atas nama Malaysia, saudara dan saudari adalah wira dan wirawati negara!," katanya dalam catatan twitter beliau, malam ini.

Selepas menamatkan saingan 11 hari pada temasya sukan itu, kontinjen negara meraih tujuh emas, lima perak dan 12 gangsa untuk menduduki tangga ke-12 keseluruhan.

Tuan rumah Australia muncul juara keseluruhan dengan mengumpul 80 pingat emas, 59 perak dan 59 gangsa diikuti England di tempat kedua dengan 45 emas, 45 perak dan 46 gangsa manakala India di kedudukan ketiga dengan 26 emas, 20 perak dan 20 gangsa.-16/4/2018

PERINGATAN: AgendaDaily tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
AgendaDaily.com adalah sebuah portal surat khabar elektronik yang menyalurkan maklumat terus ke skrin komputer anda dalam bentuk berita, analisis berita, laporan khas, fokus, komentar, wawancara dan segala macam yang ingin diketahui mengenai berbagai-bagai perkembangan hal ehwal semasa negara dan juga luar negara.

Kami mempunyai 334  tetamu dalam talian