28Ogos2014

Anda berada di sini:Home

Artikel

Bual seks: Diasak lagi,Mat Sabu kata,’saya tak akan jawab’

alt
mus-mat513
mat-sabu-auta
alt
alt
KEMASKINI:Jika Ahad lalu, Mohamad Sabu hanya jawan No Komen, No Komen dan No Komen pasal perbualan telefon berunsur seks didakwa dirinya dengann Normah Abu Halim, pada Rabu Timbalan Presiden PAS itu mendakwa tidak kenal wanita terbabit.

"Saya tak kenal ," katanya selain menjawab tidak tahu serta tidak melihat video di laman YouTube yang dikatakannya berunsur lucah.

“Video Soi Lek pun saya tak tengok,” ujar Mat Sabu apabila soalan mengenai  perbualan berunsur seks itu diterjah seorang wartawan pada sidang media di Ibu Pejabat PAS di Kuala Lumpur.

Diasak dengan soalan sama ada beliau akan terus berdiam diri tanpa menjawab mengenai tuduhan berkenaan, beliau berkata: "Saya memang tidak akan jawab."

Bagaimanapun, Mat Sabu diselamatkan ahli parlimen Shah Alam, Khalid Samad dengan mencelah, “ isteri Mat Sabu sekarang namanya Normah.

Khalid berkata, UMNO tidak ada isu nak lawan secara dasar sebab itu memainkan isu tersebut.

Sebelum ini Mohamad dan Normah Abdul Halim,seorang wanita isteri orang pernah hadapi tuduhan berkhalwat di bilik 121 Hotel Perdana, Kota Baru Kelantan.

Bagaimanapun kedua-duanya dibebaskan oleh mahkamah daripada tuduhan tersebut kerana kekurangan bukti. -14/9/2011- OLEH ROSLAN BIAN

 

 


?Apa macam? Ini kata Setiausaha Agung PAS isu rakaman perbualan didakwa antara Mat Sabu?-Normah

Cuba bayangkan kalau isu macam ini terpalit ke atas mana-mana tokoh UMNO atau pemimpin kerajaan lain.

Yang pasti jenuh kena ratah hidup-hidup oleh pembangkang.

Aduh Mak...syahdunya suara dalam rakaman perbualan ‘intim’ yang didakwa antara Mohamad Sabu dengan isteri orang, Normah Abdul Halim yang didakwa dirakam semasa mereka jalin hubungan pada tahun 1994.

Soal siapa rakam dan bagaimana ia dirakam masih menjadi misteri. Pekara yang paling menarik ialah kandongan rakaman itu.

Faktanya...siapakah aktor dan aktresnya.

Bayangkan juga (jika benar) seorang Hamba Allah yang kini orang nombor dua parti PAS ‘bercengkarama’ dalam telefon dalam bab-bab boleh kasi naik syahwat begitu.

Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan Zahid Md Arip yang pernah beberapa kali berceramah satu pentas dengan Mat Sabu di zaman beliau dalam pembangkang dulu mengaku ‘begitu teruja’ mendengar dengan teliti detik-detik perbualan itu.

“Saya berani kata ia amat seiras dengan suara Mat Sabu,” katanya kepada Agendadaily.

Beliau tidak berani kata suara wanita itu Normah kerana tidak mengenalinya.

Bagi Zahid maruah Mat Sabu berada di persimpangan bagi siapa saja yang mendengar rakaman di YouTube itu.

Katanya tak penting ia berlaku semalam atau tahun 1994. Kalau betul itu suara Mat Sabu wataknya sungguh memalukan.

“Kalau betul..perbualan itu jijik sekali lebih-lebih lagi Normah ketika itu isteri orang,” tegas Zahid.

Beliau mencabar Mat Sabu tampil menjelaskan hal ini.

Apapun Mat Sabu tak perlu gundah gulana. Boleh relaks tenang-tenang.

Ini kerana bagi PAS itu kira sejarah lama yang sudah selesai.

Itu kata Setiausaha Agung PAS Datuk Mustapha Ali sendiri kepada Agendadaily ketika dihubungi, Selasa.

“Tak ada benda.Ini kes lama.Dah selesaipun kat mahkamah,” katanya merujuk kepada Mat Sabu-Normah dibebaskan dari kes dakwaan khalwat di bilik Hotel Perdana Kota Bharu.

“Saya tak tengokpun. Tapi benda macam ni orang boleh buat.Boleh edit. Buat suara,” ujarnya lagi mendakwa mungkin rakaman di Youtube itu dibuat orang.

“Siapa yang ada akses,(dipercayai merujuk kepada perbualan telefon) buat macam ni...polis...Special Branch.Lagipun apa tujuan buat macam itu.Tak cukup lagi ke nak hentam Mat Sabu.

“Ini boleh dipertikaikan.PAS tak pandang berat pun,” tambah Mustapha.

Mustapha yang mengaku tak dengar sendiri rakaman itu boleh bagi komen sedemikian.

Mungkin beliau sendiri akan terasa amat malu kalau ada kesempatan mendengarnya.

Apakah Datuk Seri Haji Haji Awang sudah mendengarnya?

Datuk Nik Aziz Ni Mat pula bagaimana?

Macam mana pula dengan saf kepimpinan PAS lain?

Kalau video seks yang dikaitkan dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dianggap BESI,tak boleh jadi bukti...apa pula agaknya satu rakaman suara.

Siapa tahu ia mungkin diklasifikasikan sebagai TEMBAGA kot.-14/9/2011- OLEH ROSLAN BIAN 

 


Bukit Kepong VS rakaman perbualan seks : kenapa Mat Sabu berani kata NO KOMEN saja?




Isu Bukit Kepong satu hal.Mohamad Sabu sudah bikin gempar satu Malaya dengan sejarah negara pada 23 Februari 1950.

Ini pun kisah sejarah juga.Didakwa berlaku tahun 1994.

Ramai yang terkejut Timbalan Presiden PAS itu cuba main sorok-sorok sebalik ‘NO KOMEN’dalam kes penyebaran rakaman telefon seks yang didakwa antaranya dengan Normah Abdul Halim.

Beliau  bukan mana-mana mamat yang lepak di kedai kopi.Statusnya orang nombor dua Parti Islam Semalaysia.Maka satu kepastian perlu terhadap isu ini.Ya ke tidak.Hal ini bukan saja melibatkan maruahnya tetapi parti itu.

Pihak yang muat rakaman itu di Youtube nampaknya begitu yakin sekali mendakwa itu suara Mat Sabu dan Normah yang dirakam semasa mereka menjalin hubungan pada tahun 1994.

Malah ia turut mencabar Mat Sabu kalau berani menafikannya dan mendakwa ada backup bukti jika beliau berbuat demikian.

Rata-rata mereka yang sudah mendengar rakaman itu di Youtube mengaku mereka merasa geli geleman dengan perbualan itu kerana ia melibatkan seorang tokoh politik dengan isteri orang.

Ada yang mengenali Mat Sabu berkata ‘lenggang lenggok’ suara dalam rakaman itu adalah amat seiras sekali dengan suaranya.

“Ini kes berat...Mat Sabu kena cakap ye ke tidak,” salah seorang darinya.

Katanya sekalipun Mat Sabu dan Normah telah dibebaskan oleh mahkamah syariah atas kes khalwat waktu itu,namun isu rakaman perbualan telefon ini adalah isu lain dan ‘benda baru’.

“Kita sendiri tak pernah dengar dulu...sekarang dah timbul...sejarah ke tidak ...itu bukan isunya,”katanya.

Apa yang dikatakan menghairankan ramai pihak ialah dalam isu Bukit Kepong Mat Sabu garang sekali menafikan dan nak saman Utusan dan nak debat dengan Timbalan Perdana Menteri.

Jadi kenapa pula dalam isu rakaman ini NO KOMEN sahaja.

Bagi kebanyakan orang Mat Sabu tidak harus menyalahkan wartawan yang berusaha mendapat reaksi dari beliau sendiri tentang isu yang sensasi ini.

Itu sudah kerja semua wartawan untuk bertanya.

Ada yang merasa reaskinya kata bahawa tahu wartawan memang nak bertanya beliau pasal isu itu sendiri sudah mencetuskan macam-macam andaian.

Kalau sudah tahu bermakna beliau sedar waujudnya dakwaan rakaman perbualan itu dan soalnya kenapa tidak memberi satu jawapan.

Peristiwa Bukit Kepong adalah sejarah yang cuba dicungkil semula oleh Mat Sabu dengan memberi tafsirannya sendiri.

Isu rakaman ini (jika benar) juga adalah satu sejarah dalam hidup liku hidup Mat Sabu.

Jika rakaman itu benar dan tidak dianggap BESI oleh PAS ...ia tidak memerlukan tafsiran ilmiah mana-mana pakar sejarah tentangnya.

Persepsinya straight to the point.Rakaman perbualan yang meloyakan itu (jika benar) adalah fakta wajah perilaku Mat Sabu ketika itu...yang kini adalah Timbalan Presiden PAS.

Samada PAS,penyokongnya dan orangramai boleh menelannya...itu masing-masing kena tepuk dada tanya selera.-13/9/2011  

 


Isu rakaman telefon seks: no komen...no komen...no komen – Mat Sabu

Jarang Mohamad Sabu elak soalan wartawan. Malah, Timbalan Presiden PAS itu juga pantang tolak mikrofon.

 Maksudnya, beliau memang suka bercakap sebab itu dapat jolokan ayam sabung PAS kerana hebat berkokok berceramah sana sini.

Dengan stail dan gaya bersahaja, Mat Sabu kerap buat lawak bagi tarik penonton.

Kalau depan wartawan pula, tutur kata beliau macam Datuk Seri Anwar Ibrahim – ada lawak, marah dan kadangkalai penuh sindiran.

Namun, abang Mat kita tutup mulut rapat apabila diminta komen fasal rakaman perbualan telefon seks di laman Youtube didakwa suaranya dengan seorang wanita dipercayai Normah Abdul Halim yang pernah ditangkap di sebuah bilik hotel di Kota Bharu pada 1994.

Memang pelik cara Mat Sabu layan wartawan Agendadaily dan beberapa media lain yang ‘tangkap’ beliau di jamuan hari raya PAS Pusat di Taman Melewar, petang Ahad.

Awal-awal lagi beliau nampak macam malas nak layan wartawan sebaliknya duduk di kerusi di pintu masuk dewan PAS pusat itu untuk bersalaman dengan orang ramai yang menghadiri jamuan tersebut.

Mana boleh tunggu, wartawan terpaksa kepung Mat Sabu nak tanya komen beliau isu itu.

Ditanya sama ada beliau sudah dengar rakaman itu, “No Komen” katanya.

Selepas itu ditanya samada, beliau mahu nafi itu suaranya.Jawapanya sama  ”No Komen.”

Apabila ditanya, nak saman tak pihak yang siar rakaman itu, “No Komen,” katanya dalam nada suara serius.

Barangkali malu kerana tak dapat jawab soalan yang semua orang ingin jawapannya itu, Mat Sabu tempelak wartawan dan kata, dah tau wartawan nak tanya pasal itu (rakaman telefon seks).

Rupa-rupanya dalam hebat Mat Sabu ada juga lemahnya.

Tanyalah mana-mana wartawan, jika sesiapa ditanya dan asyik jawab no komen, mesti ada yang kata , “Lu fikirlah sendiri,”. -11/9/2011   - OLEH ROSLAN BIAN  

 


 

Rakaman perbualan seks didakwa suara Mat Sabu-Normah tersebar di Youtube

Satu rakaman perbualan telefon seks yang didakwa melibatkan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dengan Normah Abdul Halim pada tahun 1994 kini tersebar meluas di laman youtube sejak Khamis, 8 September.

Mereka berdua pernah didakwa berkhalwat di sebuah bilik di Hotel Perdana ,Kota Bharu. Namun keduanya dibebaskan setelah dibicarakan di Mahkamah Syariah.

Normah ketika itu ialah isteri orang.Perhubungan antara mereka berdua didakwa bermula semasa Mat Sabu yang ketika itu Ahli Parlimen Nilam Puri,Kelantan sering menumpang di rumah Normah bila ke Kota Bharu.

Ini kali pertama sesuatu perbualan panjang didakwa libatkan kedua mereka tersebar.

Rakaman yang diedit dan turut memuatkan suara latar yang menceritakan A sampai Z latar belakang pemimpin PAS tersebut selain diselang seli dengan rakaman 'phonesex' itu sepanjang 23 minit 21 saat itu.

Juga ada transkrip perbualan antara lelaki dan wanita berkenaan agar diketahui apa diperbualkan mereka.

Rakaman ala dokumentari itu kalau didengar sampai habis, boleh bikin 'seram-sejuk' kerana ada part dengan suara syahdu, memujuk rayu.






Terdapat empat rakaman berasingan, yang dimasukkan ikut urutan, dan diselang seli dengan teks penjelasan serta suara latar.

Ada satu 'part' yang boleh dikategorikan sebagai AMAT 18SX, dan boleh buat tekak 'geli geleman'mendengarnya.

Menurut maklumat disiarkan dalam rakaman itu, ia melibatkan kejadian pada tahun 1994, di Kelantan.

Rakaman itu dimuat naik ke laman sosial youtube oleh individu bergelar tvtrimatra dan rakaman tersebut bertajuk PHONESEX MAT SABU & NORMAH 1994 - 1peluru.blogspot

Sementara itu, tinjauan ke 1peluru.blogspot.com menemui mesej berbunyi "ini rakaman lama, tahun 1994/1995 jadi kualitinya kurang jelas. sila dengar menggunakan ear/headphone.

"Kalau Mat Sabu dakwa ini rakaman palsu, SILAKAN SAMAN supaya kita boleh dedahkan dari sumber mana rakaman ini & akan didedahkan lebih banyak lagi sejarah silam bilik 121 yang tak mampu Mat Sabu ubahsuai sewenang2 seperti sejarah Bukit Kepong!!"

Rakaman tersebut tersebar di berbagai blog dan sehingga berita ini ditulis sudah dilihat lebih 6,000 kali.

Juga sehingga berita ini ditulis belum ada kenyataan dari pihak PAS berhubung kisah gempar terbaru ini.9/9/2011

PERINGATAN: AgendaDaily tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
AgendaDaily.com adalah sebuah portal surat khabar elektronik yang menyalurkan maklumat terus ke skrin komputer anda dalam bentuk berita, analisis berita, laporan khas, fokus, komentar, wawancara dan segala macam yang ingin diketahui mengenai berbagai-bagai perkembangan hal ehwal semasa negara dan juga luar negara.

Bahasa Melayu

English

  • Domestic
  • Overseas
  • Entertaiment
  • Politics

Kami mempunyai 476  tetamu dan tiada rakan dalam talian