17November2018

PRK Sungai Kandis: Mohamad Hasan cadang UMNO tanding atas tiket sendiri

Timbalan Presiden UMNO Datuk Seri Mohamad Hasan pada Selasa mencadangkan agar UMNO bertanding Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Kandis atas nama parti itu sendiri bagi melihat sejauh mana penerimaan rakyat terhadap parti itu dalam senario politik semasa.
 
Bagaimanapun, katanya keputusan sama ada UMNO akan bertanding atas tiket sendiri atau Barisan Nasional (BN) di PRK berkenaan bergantung kepada hasil perbincangan mesyuarat peringkat tertinggi BN.
 
"Kita perlu bertanding setiap PRK dan ini (PRK Sungai Kandis) akan menjadi latihan kepada UMNO untuk berkempen secara pembangkang buat pertama kali," katanya ketika ditemui pemberita selepas menjadi anggota panel pada Wacana Sinar Harian berjudul 'Mampukah BN Bangkit Semula?' di Shah Alam.
 
Kerusi DUN Sungai Kandis kosong setelah penyandang kerusi berkenaan Mat Shuhaimi Shafiei dari PKR, meninggal dunia akibat kanser pada 2 Julai lepas.
 
Suruhanjaya Pilihan Raya menetapkan 4 Ogos sebagai hari pengundian manakala hari penamaan calon pula pada 21 Julai ini.
 
Mohamad berkata PRK DUN Sungai Kandis perlu dilihat sebagai satu langkah dalam usaha mengubah UMNO dan BN.
 
Selain Mohamad, wacana itu menampilkan Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki dan Anggota Majlis Tertinggi UMNO, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.- 10/7/2018
 
PERINGATAN: AgendaDaily tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
AgendaDaily.com adalah sebuah portal surat khabar elektronik yang menyalurkan maklumat terus ke skrin komputer anda dalam bentuk berita, analisis berita, laporan khas, fokus, komentar, wawancara dan segala macam yang ingin diketahui mengenai berbagai-bagai perkembangan hal ehwal semasa negara dan juga luar negara.

Kami mempunyai 834  tetamu dalam talian