22September2018

azizan513

Menjelang PRU ke 13, Azizan dan PAS Kedah diambang bulan Gerhana

BARU - Masa depan PAS Kedah tidak banyak bergantung pada kedudukan Datuk Seri Azizan Abd Razak sebagai Menteri Besar. Makna lain ialah PAS ada banyak pelapis yang boleh dipertimbangkan mengisi sebarang kekosongan.

Namun bagi pengundi di Kedah, mereka lebih selesa jika Azizan dikekalkan sebagai

Baca Selanjutnya...

  • Ditulis oleh YUSOF HARUN
ikon-yusofharun150xx

Pokai ide, pembangkang jadikan sidang DUN Perak terakhir sebelum PRU ke13 pentas balas dendam

BARU : Sidang Dewan Undangan Negeri Perak mungkin terakhir sebelum PRU ke13, berakhir Jumaat 21 Disember dengan memberi gambaran bahawa pembangkang dah pokai ide.

Tidak habis di dalam, di luar dewan juga, mereka masih menuduh kerajaan BN yang

Baca Selanjutnya...

  • Ditulis oleh YUSOF HARUN
ikon-yusofharun150xx

Jangan biarkan Perak tenggelam

Setelah beberapa kali mengalami beberapa kali ‘false start’ bermula dari lewat tahun lalu,  akhirnya Pembangkang terpaksa juga menghadapi realiti pahit pilihanraya umum tidak boleh tidak akan berlangsung.

Kalau menurut persepsi perang psikologi yang cuba digambarkan, Pembangkang seolah-olah begitu yakin mereka akan kononnya menyapu bersih kebanyakan kerusi Parlimen dan DUN, termasuk kembali berkuasa di Perak sebagaimana selepas pilihanraya umum lalu.  Namun, apa yang berlaku adalah sebaliknya. 

Baca Selanjutnya...

  • Ditulis oleh YUSOF HARUN
ikon-yusofharun150xx

Ngeh terkena wabak?

Walaupun rata-rata wakil rakyat parti pembangkang  sama ada keintelektuan politik yang cukup terbatas atau memiliki kebijaksaan politik  yang cukup  sederhana, tidak ada lebih terkebawah mutunya jika dibandingkan dengan wakil rakyat yang tidak tahu, tidak faham dan tidak peduli tentang sensitiviti agama dan menggunakan apa sahaja bersabit agama sebagai modal politik.  Dalam lain perkataan, darjahnya lebih bawah dari sekadar ‘bebal’.

Baca Selanjutnya...

  • Ditulis oleh YUSOF HARUN
ikon-yusofharun150xx

Nizar perlu pulangkan Dato Seri?

Kalau masih ada yang marah-marahkan Dato Seri Nizar Jamaludin kerana perbuatannya, ia suatu yang tidak harus dihairankan.

Bagi mereka yang mencadangkan gelaran Dato’ Seri yang dianugerah Istana Perak pada tahun 2008 semasa dia menjadi Menteri Besar

Baca Selanjutnya...

  • Ditulis oleh YUSOF HARUN
AgendaDaily.com adalah sebuah portal surat khabar elektronik yang menyalurkan maklumat terus ke skrin komputer anda dalam bentuk berita, analisis berita, laporan khas, fokus, komentar, wawancara dan segala macam yang ingin diketahui mengenai berbagai-bagai perkembangan hal ehwal semasa negara dan juga luar negara.

Kami mempunyai 332  tetamu dalam talian