22Jun2018

Ahli kurang yakin dengan Hadi sebabkan PAS dilanda perpecahan

PAS kini berdepan cabaran paling kritikal. Sekiranya ia gagal menangani cabaran ini dengan secara berkesan, parti itu dijangka berdepan perpecahan pada skala jauh lebih besar.

Kita sebenarnya bercakap mengenai sebilangan kecil ahli, disokong pihak luar jauh lebih besar, cuba mewujudkan suasana

Baca Selanjutnya...

  • Ditulis oleh YUSOF HARUN

Muktamar PAS: Selamatkah Haji Hadi sebagai Presiden PAS?

Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang tidak boleh dijatuhkan dengan mudah walaupun itulah kehendak UMNO. Ini terbukti dalam setiap kali pilihanraya, tokoh PAS itu yang dicabar calon UMNO sering menang. Hanya sekali Hadi tewas di kerusi Parlimen

Baca Selanjutnya...

  • Ditulis oleh YUSOF HARUN

Kisah Menteri Besar...

Profesyen Menteri Besar (MB) sering tidak terlepas dari diteropong atau dipantau seperti mana rakyat melihat kuman melalui mikroskop. Lazimnya tokoh-tokoh penting ini dikait dengan pelbagai tuduhan liar yang tidak berasas.

Mereka dipersalahkan dan

Baca Selanjutnya...

  • Ditulis oleh YUSOF HARUN

Salahkah Nazri sokong Guan Eng?

Tidak selalu Nazri Aziz mendapat perhatian pembangkang. Biasanya beliau disanggah malah digasak dengan kasar oleh pembangkang atau mereka yang tidak senang dengan pemikirannya.

Namun ada ketika, Nazri dilihat satu-satunya tokoh UMNO yang “open

Baca Selanjutnya...

  • Ditulis oleh YUSOF HARUN

MB Perak sepintas lalu

"Di hari-hari penuh fitnah ini
Membela yang benar
Tak cukup hanya disimpan
Di dalam hati"

 
Tulisan di atas sebahagian petikan asal dari sebuah tulisan  Gunawan Mohamad, kolumnis majalah Tempo (Indonesia) mengenai fitnah dan perjuangan. Kata-katanya tajam selain penuh kiasan yang terselindung.

Baca Selanjutnya...

  • Ditulis oleh YUSOF HARUN
AgendaDaily.com adalah sebuah portal surat khabar elektronik yang menyalurkan maklumat terus ke skrin komputer anda dalam bentuk berita, analisis berita, laporan khas, fokus, komentar, wawancara dan segala macam yang ingin diketahui mengenai berbagai-bagai perkembangan hal ehwal semasa negara dan juga luar negara.

Kami mempunyai 922  tetamu dalam talian