22Oktober2017

Dah habis peluru serang PM... pembangkang serang isteri PM pulak

Kunjungan Raja Salman membuktikan bahawa semua tuduhan pembangkang melibatkan 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan wang derma RM2.6 bilion adalah tidak benar.

Sebelum kedatangan Raja Salman, Mahathir menyindir bahawa kehadiran Raja Salman adalah tidak ikhlas. Mahathir juga pernah kata "tok arab gila pun tidak derma RM2.6 billion".

Tuduhan Mahathir ini nyata meleset. Raja Salman dilihat cukup akrab dan mesra dengan Dato Seri Najib. Berswafoto bersama dan berciun pipi lagi. Malah Aramco melabur sejumlah RM31 billion lagi di Malaysia.

Sepanjang kehadiran Raja Salman di Malaysia, Mahathir dan puak pembangkang seolah hilang punca. Semua isu menjadi "dry".

Datang pula pemberian BR1M selepas lawatan Raja Salman. Kira-kira 6 juta rakyat Malaysia yang menerima BR1M. Penerima amat bersyukur kerana BR1M benar-benar terbukti meringankan beban mereka.

Semua rakyat mendapat manfaat BR1M. Yang tidak dapat siap marah marah lagi bila tidak dapat BR1M.

Maksudnya apa? Mereka mahukan BR1M. Mereka perlukan BR1M. Sedangkan sebelum itu BR1M itulah yang Mahathir kata sebagai rasuah. Sekali lagi pembangkang jadi "dry" dan bankrup isu.

Terpaksalah pembangkang memikirkan sasaran lain untuk terus menyerang Dato Seri Najib dan Barisan Nasional. Maka strategi menghasut Rafizi yang telah didedahkan di Youtube mulalah digunakan.

Pakatan pembangkang terpaksa melakukan serangan ke atas isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah.

Serangan bermula dengan mempertikaikan Penaung program PERMATA. Serangan yang dikitar semula. Kenapa tidak pertikai Penaung BAM?

Sebagai Penaung BAM, Lee Chong Wei menang All England baru baru ini.

Serangan kedua dibuat dengan mempertikaikan mengapa Datin Seri Rosmah diberi penghormatan merasmikan kapal peronda terbaru Angkatan Peronda Maritim Malaysia (APMM), KD Bagan Datuk, baru-baru ini

Dalam tradisi perkapalan, setiap kapal dilayan seperti wanita. Jadi tidak hairanlah kapal dipanggil dan digelar dengan gelaran ‘she’, ‘her’, ‘mother vessel’ atau ‘sister vessel’ dan menjadi tradisi di kebanyakan negara di dunia, perasmian sesuatu kapal dilakukan oleh wanita.

Isteri isteri pemimpin dunia memang merasmikan pelepasan kapal, termasuklah Tun Hasmah sendiri satu ketika dahulu. Perkara ini bukan isu pun, tetapi dijadikan isu sebab mereka kering peluru untuk serang Najib dan BN.

Semalam, serangan ketiga berlaku lagi terhadap Datin Seri Rosmah. Kali ini mempertikai video tarian Dato Seri Salleh Keruak, kenamaan lain dan Datin Seri Rosmah dalam program Eksperisi Negaraku di Putrajaya. Ini tarian kebudayaan masyarakat, tidak perlu pun dijadikan isu.

Sebenarnya pembangkang kontang dan kering isu. Selepas kunjungan Raja Salman, isu Korea Utara dan pemberian BR1M, mereka buntu hendak menyerang Najib dan BN dari "angle" yang mana.

Diplomasi Najib dalam menyelesaikan isu Korea Utara lebih menggerunkan pembangkang. Terpaksalah menjadikan Datin Seri Rosmah sebagai sasaran hasutan. Strategi yang sudah pun diberitahu sebelum ini oleh Rafizi.

Azmin Ali sedang makan "pop corn" nampaknya. Isu Yawas dan isu isu politik di Selangor perlu diasak sampai ke dinding. Begitu juga skandal banglo Guan Eng dan isu isu DAP. Biar mereka pula berada dalam kedudukan bertahan selepas ini.-20/3/2017

PERINGATAN: AgendaDaily tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.
AgendaDaily.com adalah sebuah portal surat khabar elektronik yang menyalurkan maklumat terus ke skrin komputer anda dalam bentuk berita, analisis berita, laporan khas, fokus, komentar, wawancara dan segala macam yang ingin diketahui mengenai berbagai-bagai perkembangan hal ehwal semasa negara dan juga luar negara.

Bahasa Melayu

English

  • Domestic
  • Overseas
  • Entertaiment
  • Politics

Kami mempunyai 970  tetamu dalam talian